31 Ocak 2009 Cumartesi

vibrato

arabi "itikad" kavramına karşı çıkıyordu biryerde, "akit" karşıtı bir inancı öneriyordu. "bugün yeni birşeyler söylemek lazım" diyen çağdaşı rumi'nin söylediğini başka bir dille ve duruşla, daha az şiirsel, daha kavramsal ifade ediyordu. aşkın ilminden ilmin aşkına...

bugün beni dışarı doğru ittiren evime içimdeki kılıç ve kalkan ekibiyle cenk türküleri ile girerken içim titredi, sığındığım yerde yer titredi. bütün inandığım köhnelikler de onunla beraber titredi. titreştik, yeni bir ses çıktı benden. korkmadım; yürüdüm ve meğer bir bağlamanın teli üstünde yürümüşüm, ses tizleşmiş. bağlama yine aynı halbuki ve ben ve ayaklarım miniciğiz diye -şükür- yürüyebiliyorum tellerin üzerinde. perde perde inip çıkıyoruz, son ayların cuma gecelerinden mülhem... titriyoruz.

2 yorum:

mtbagli dedi ki...

insan kendi evini de fethetmelidir. etmissin galiba o gece...

hicbirsey dedi ki...

kendi evimi fethetsem bu evle ilgilenmem ama... neyse ki ada olmadan cihat olmuyor... butun adalara şükür.