10 Ekim 2007 Çarşamba

çöp

odam birinci katta, yani amerikan ikinci katı, aceleci amerikalılar bodrumu bir sayıyorlar zira. neyse. benim odamın duvarının bir özelliği var, bütün oak park bölgesi çöp bidonları o duvara yaslı, ya da büyük bir kısmı olsa gerek. ve her sabah bir festivalle uyanıyorum 8 30 da... bir iri çöp kamyonu ve artık tipini ezberlediğim pos bıyıklı bir amca gelir, olabilecek en yüksek gürültüleri çıkararak o çöp konteynerlerini kamyonun mekanizmasına takaraktan kamyonun içine devirir. o gayya çukurunda cehennemi bir suyun içinde bütün çöpler döner, dönenir ve yaklaşık 15 dakika süren bu işkence yavaşlayarak sona erer. tamam gün başına 15 dk işkence, benim buradaki rahatımın diyetidir, eyvallah. amaaa... gel gör ki gece gelip de karanlık güçler, iyi saatte olsunlarla dansa başladığında nolur? iksirler içilir, devran dönenir ve bizim çöp konteynerlerinde yeni bir ses ve ahenk dalgası başlar akşam 9 gece 2 arası. duyduğum şıngırtılar sadece şişe tahliyesi olmasa gerek, aynı zamanda korsan çöp insanlarının da şişe ve bilumum çöp ihtiyaçlarını karşıladıkları nadide vakitler... velhasıl çöpler devinir, çöp girer, çöp çıkar, çöp ezilir, çöp düzelir ama kendisiyle duvarımı paylaştığım bu hengame bitmez...

bu çöpsel devinim de benim kafamın içini kirli bir su haline getirmiş olacak ki bu sabah malum gürültüler içinde yine ayılırken, "ÇÖP!"... boşver ekolojiyi yeşil tasarımı filan, bu çöp ideolojisine bir bak sen, diye bir vahiy kokusu geldi burnuma...

5 yorum:

mo dedi ki...

çöplerin içine gizlice not bırakıyorum. iyi bayramlar humaaaa.

Unknown dedi ki...

Çöpler nasıl gürültüsüz taranır, aranır, yerleştirilir konulu bir proje ve tasarım yapılabilir. Ayrıca City Design Center'a da pazarlanabilir. Ama sen Çöp ideolojisini bırak, çöpsüz bir yere taşın. Kafanı dinle kuzum.Hayırlı ve bayramlar. Verimli çalışmalar..

Annen

hicbirsey dedi ki...

aha tam yine başladı çöp seansı mesajlar geldi... bence de çöplerin içinde mesaj filan olmasa bu derece sevgi ve ilgi gösterilmez onlara mümkün değil. bunu da teorime ekliyim.

Evren dedi ki...

Benim de beynimin bi çöplük bölgesi var. Bazen açıp bakıyorum beyin haritalarına da hiçbiri göstermiyor aha burasıdır o çöp bölgesi diye. Belki de her bölgenin bir çöplüğü vardır da edepten gizleniyordur. Geceleri tam senin dediğin saatlerde benim de beynimin içinde başlar bir gürültülü mücadele. Birileri/birşeyler gelir o çöplüğü karıştırmaya kendine uygun birşeyler bulmaya. Uyutmazlar uzun süre taa ki günün karını elde edene kadar. Asalaklarımdır onlar benim ancak asla salak değillerdir, iyi bilirler ne aradıklarını. Onlar işlerini bitirdiklerinde beynim de ben de rahatlamışızdır ve uyku o zaman buyur eder.

hicbirsey dedi ki...

asalak zaten salak olmayan demek değil miydi? senin değerli beynini karıştırmasınlar da kiminkini karıştırsınlar a evren... (evren olmayan manasında değil)