20 Temmuz 2008 Pazar

surp garabet

pazar sabahı yürüyüş yapmalarımda bağlarbaşının ne dip köşe kültür doğa bir yer olduğunu keşfediyorum, gider ayak. surp garabet kilisesinin bu sefer kapısı açıktı ve izin alıp içeri girdim. ayin öncesi sabah duasını izledim, cübbeli 5 adam mihrapta. sadece pembe çiçekli gömlekli kızıl boya saçlı ve bronzlaşmış tenli şişmanca bir hanım gelip istavroz çıkarıp oturdu. ilahiler sabadan segaha, rasta dolanıyor. sesler net ve temiz, bebek camii imamı da bu tarzda okuyordu... çanlı bir tütsüyü gezdiriyor bir tanesi. ortalık kokuyor. ben çıkarken papaz bana el edip tekrar içeri çağırdı, ben de ona el salladım, çıktım. bütün bunları da hep birlikte kucaklayıveren sesi dinlemeye, eve gittim.

2 yorum:

Evren dedi ki...

Hüma'cım nereye gidiyorsun? Bir sürpriz olmasın...

hicbirsey dedi ki...

feneryolu.. uzağa değil...