30 Ekim 2007 Salı

çekirdek çıtlamak/katletmek

buraya geldiğimden beri sadece bize özgü birşey olduğunu düşündüğüm ayçekirdeklerini minik paketlerde görüp görüp, allah allah sonunda bunlar da keşfetmişler diye şaşırıyordum. hatta cta treninin herzamanki çöplüksü çeşitliliği içinde yerlerde çekirdek kabukları bile görüyordum ama çıtlayan bir insan evladına rastlamamıştım. sadece yıllaaar yıllar önce amerika'ya ilk geldiğimde bir arkadaşın arap nişanlısına da çekirdek çıtlatmaya çalıştırıp o beceremedikçe de çok eğlenmiştik, onu hatırlıyorum.

ama geçen gün olanlar oldu ve yine cta treninin o pis atmosferinde bir zenci ablamızı çantasındaki çekirdek paketine uzanırken görmeyi başardım. yöntem şu: önce üç ila beş adet tuzlu çekirdek parmaklar marifetiyle paketten alınır ve olduğu gibi topluca ağıza atılır. sonra kapalı olan ağızın içinde görmediğimiz ama tahmin ettiğimiz bir ameliyeyle evirilip çevrilir veee ıslak çekirdek kabukları, -olduğu kadar- ağızdan ele yeniden tahliye edilir, arzuya ve vicdana göre yere ya da başka bir yere atılır.

acaba bir eğitim falan mı versem: "how to exract the sunflower seeds from its cover like to pull a hair from butter!"

Hiç yorum yok: