21 Kasım 2007 Çarşamba

greek music

haftasonundan iki gün sonra da jim uic'de yunan kültürü üzerine bir derste sunuş yapmaya geldi. milanolu, ama çatır çutur türkçe bilen ve söz konusu yunan kültürü dersini veren ilginç ders hocası çağırmış kendisini. neyse efendim, "2600 years of Greek Music" isimli sunuş pek hoştu, çünkü teorik bilgiyle müziğin kendisini birleştirdi, örnekler dinletti. dinlediğimiz şeyler de hakikaten enteresandı. bizde yazılı kayıttan ziyade meşk yoluyla aktarılan müziğin tersine yunan geleneğinde nota çok daha eskiye dayandığından eski kaynaklarda bulunan yazılı notaların tekrar sese aktarıldığı bazı örnekler dinledik ki oldukça ilginçti. bir de iki uçlu flüt gibi bir enstrümanın çok sesli müziğin temelini ta milat öncelerinde oluşturması, tek nefesle iki farklı ses çıkarması bilgisi de beni bayağı etkiledi. tabii daha geç dönemlere ait gayet davul-zurna ve pek bir zeybek örnekler de dinleyerek için için coştum, çünkü amerikalı undergradların yüzünde müziği dinlediklerine dair vücut dili bilgisi alamadım. neyse efendim middle eastern ensemble'ın bir sonraki konseri türk müziği üzerine olacakmış. jim de sağolsun beni davet etti, bakalım t.a.c.a ve m.e.m.e faaliyetlerini nasıl bir arada yürüteceğiz.

Hiç yorum yok: