19 Ekim 2015 Pazartesi

quantumdan esenler

tam anlayamadığım şeylerin peşinden koşmayı hep sevdim galiba. quantum ile ilgili bir kaç kırıntı cümle duyup birşeyler seyredince, daha da fazla araştırmadan bir intiba şeklinde şunlar kaldı:

hem parçacık hem dalga olmak semiyotikteki ve tasavvuftaki zâhir-bâtın, gösteren-gösterilen, şekil-mânâ meseleleriyle yakın ilişki içeriyor. yani hiç de şaşırtıcı değil.

bir dalganın hareketine baktığın zaman onun gerçek olup bakmadığında sadece bir ihtimal olması konusu ise kesinlikle aşırı ilginç. bu görmediğinin fuzzy olmasından ziyade, gördüğünün fuzzy olmasını işaret ediyor. snapshots from oscillation... sarhoştan hikmetler...


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Penceren ne kadar güzelmiş baktığın..

Adsız dedi ki...

Yine okuyorum. Yeni birşey anlıyorum.

hicbirsey dedi ki...

Bana da anlat :)

Adsız dedi ki...

bence dalgalı ışık dev bir kedi, parçacıklı ışık da küçük siyah bir toka ve birbirlerini kovalayıp duruyorlar